Sa željom da se zaokruži naša ponuda, i sem jezika, deci i omladini Leskovca pruži prilika da aktivno učestvuju u kreiranju svoje budućnosti, odlučili smo da, sa partnerom – Kliker centrom za kreativno razmišljanje, pokrenemo i kurseve programiranja i robotike.

Programiranjem se kroz kreativan rad i rešavanjem konkretnih, realnih problema upoznaju učenici na našim kursevima sa mogućnostima koje im primena i korišćenje informacionih tehnologija pružaju. Takođe, učenicima se objašnjavaju savremena kretanja u ovoj oblasti i njen značaj u savremenom društvu.

Scratch  

Na Scratch kursu (za I*-IV razred OŠ) polaznici izrađuju:

  • Interaktivne animacije i igrice sa slikom, crtanjem i zvukom.
  • Interaktivne aplikacije sa unosom i obradom podataka, na primer kvizovi, itd.
  • Jednostavne video igre sa vođenjem likova putem miša ili tastature, izbegavanjem prepreka, sakupljanjem poena, prelaženjem nivoa;
  • Samostalni završni rad po sospstvenoj ideji polaznika, uz mentorski rad sa edukatorima i demonstraciju na ceremoniji dodele diploma;

*= Deca koja pohađaju I razred OŠ treba da znaju latinicu, radi snalaženja na tastaturi i da su upoznata sa značenjem matematičkih simbola: +,-,=, <,>. Scratch kurs se radi u okruženju koje je prevedeno na ćirilicu.

Scratch 2

Na Scratch 2 kursu (za I*-IV razred OŠ) polaznici izrađuju:

Scratch 2 kurs je namenjen polaznicima koji su već ovladali osnovama Scratch razvojnog okruženja. Tokom kursa se proširuju znanja i veštine, dok se polaznici upoznavaju sa složenijim principima programiranja i korak po korak izrađuju kompleksnije aplikacije.

U toku nastave polaznici će produbiti aspekte programiranja savladane na kursevima AppInventor i Scratch 1, ali i savladati nove principe:

  • Multicast i broadcast (komunikacija od jedne prema više instanci);
  • Sistem klijent-server;
  • Privatne i globalne promenljive, liste;
  • 2D koordinatni sistem u digitalnoj grafici: pozicioniranje, razdaljina, brzina i pravac kretanja.
  • Rad sa uglovima u digitalnoj grafici;
  • Napredni rad sa stringovima (tekstualnim promenljivama);

Robotika

Deca uzrasta od 9 do 12 godina mogu pohađati novi kurs Robotike. Na ovom veoma interaktivnom kursu se deca kroz platformu sličnu Scratch-u (gotove naredbe se ređaju poput blokova), mogu upoznati sa osnovama programiranja elektronskih komponenti kao što su led diode, razni senzori kao i ostale funkcije koje robot izvršava.

Ovi roboti se mogu programirati da prate linije, bacaju loptice, guraju predmete, izbegavaju zidove, još puno detektuju pokrete, podižu i prenose predmete a sve to pomoću „prevuci i spusti“ računarsko grafičkim softverom baziranom na Scratch 2.0. sa prevodom na srpski. Postoji i opcija prebacivanja sa grafičkog na jezičko kodiranje u Arduino modu – što može biti kodirano s Arduino IDE okruženjem i tako pružiti deci više mogućnosti za povezivanje svih potrebnih komponenti u kreativne mBot projekte.

App Inventor

U toku App Inventor kursa (za V-VII razred OŠ) polaznici prave aplikacije za pametne telefone i tablet uređaje:

  • Uvod u App Inventor 2 i programiranje vođeno događajima
  • Aplikacije sa crtanjem
  • Aplikacije sa animacijama i igricama
  • Aplikacije sa kvizom i informacijama
  • Pravljenje novih kocki – definisanje procedura
  • Aplikacije sa generisanim podacima
  • Aplikacije koje komuniciraju sa internetom
  • Završni rad podrazumeva samostalnu izradu i demonstraciju aplikacije po želi poaznika.

Web programiranje I

Kurs je specifičan po tome što polaznici već od prvih časova kreću da prave konkretne elemente veb sajta koje mogu videti kako se menjaju u trenutku dok kucaju nove linije koda.

Deca uzrasta od VII o.š. do II sr.š. uče programiranje dok prave web sajtove u programskom okruženju koje im omogućava da prave konkretne elemente web sajta i vide ih kako se menjaju u trenutku dok kucaju nove linije koda.

Sadržaj kursa Web programiranje I:

  • XML – Šta je to XML format, veza XML i HTML,tagovi i atributi.
  • HTML – tagovi i atributi: div, span, tabele, liste, slike i video, linkovi…
  • Završetak HTML-a i početak CSS-a.
  • Pristup elementima iz HTML, svojstva, kodiranje.
  • Nastavak CSS: naglasak na float svojstva i pozicioniranje elemenata.
  • Kraj CSS-a i uvod u Javascript: Šta je to Javascript i osnovni pojmovi iz programiranja.
  • Javascript funkcije i Jquery i animacije.

Web programiranje II

Ideja je da se tokom kursa napravi mala php aplikacija koja je povezana sa bazom podataka. Prvi deo kursa posvećen je bazama, a drugi samoj PHP aplikaciji.

Sadržaj kursa Web programiranje II:

  • Kreiranje baze podataka i unošenje podataka u bazu
  • SQL jezik: dodavanje, brisanje i ažuriranje podataka iz jedne i više tabela
  • Agregatne funkcije nad jednomi više tabela
  • PHP jezik: dodavanje novih artkala, upravljanje prodavnicom